2020. április 5., vasárnap

Íriszedben

A kerti bútoron csalóka fények,
fejed fölött aranyba ring a messze,
egy új tavaszba hív pacsirtaének,
s a nap simítja színeit kezedre;

felém hajolsz, az életet meséled,
velem kacagsz, vidít pimaszkodásom,
s a sorsom útja íriszedbe téved,
puhán magába rejt a drága bársony;

csacsogni volna jó, örömre járva,
ölelni kell, ha szívbajunkra balzsam,
de csókpecséted ajkaim lezárja,
erembe reszket élet írta dalban;

tekinteted nyilával eltalál,
szemed tüzén elégni szép halál.
 

8 megjegyzés:

  1. ... még sok ilyen mesés szonettet szeretnék olvasni tőled. A boldogság bizsergető érzése megérinti a lelket, amikor ilyen szép verset olvas.
    Szeretettel
    Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A prózai kitérő után visszahívott a szonett. Nem tudok szabadulni tőle. :)
      Kedvenc formám, tudja jól, ezért addig piszkál, amíg nem teszek kedvére. :)
      Remélem, továbbra sem hagy békén, mert jólesett ezt a verset megírnom.
      Örülök, hogy tetszett.
      Köszönöm szépen, hogy bejegyezted ide. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  2. Többektől hallottam, hogy a vers olyan, mint az élet. Szerintem meg az élet, maga a vers.
    Örülök, hogy rád leltem itt, mert kincset találtam!

    prayer

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia prayer! :)

      Szerintem mindkettő igaz.
      Nemrég egy interjúban megkérdezték tőlem, mit jelent számomra a költészet. Ezt válaszoltam:
      "Az írás számomra menedék, biztonságos sziget. Olyan terület, ahol komfortosan érzem magam, ki tudok kapcsolódni. A levegővételhez tudom hasonlítani, vagy betűk, szavak harmonikus dalához.".
      Ebből következik, hogy a vers maga az élet. :)

      Örülök, hogy rám találtál.
      Köszönöm, hogy benéztél hozzám, jólesnek erősítő szavaid! :)

      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  3. Valóban, a vers olyan, mint az élet, tűz, öröm, fájdalom, és minden más; versek nélkül szegényebb lenne a világ. Csak folytasd, szabadon, tűzzel és örömmel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Joc! :)

      Minden pontban igazad van, nem is vitatkozom, egyetlen ellenérvet sem tudnék felhozni.
      Ez a kedvenc szonettem; talán azért, mert eddig ez sikerült legszabadabbra. Ennél éreztem rá, hogy próbálkoznom kell szabad verssel is.
      Folytatom. Szabadon, tűzzel, örömmel, amíg erre ösztönöznek körülményeim. Jelen számításaim szerint az idők végezetéig. :)
      Köszönöm, hogy jöttél! :)

      Szeretettel: Kankalin

      Törlés