2020. július 17., péntek

Marasztaló

Ha majd ellobbanni készül benned a láng,
gyöngy kacajjal szítom szunnyadó tüzedet,
és anya sem óvja úgy féltett gyermekét,
ahogy az ősz elől magamba rejtelek,
aztán majd szűz havon ölelés lesz a kard,
egy csók hagy balzsamot elgyötört lelkeden,
és újra vér zubog, a szív ritmusra jár;
még nem vár a sír, maradj meg nekem. Muszáj.


Kép – Pinterest (Vladimir Volegov)


Kosztolányi szerint a tíz legszebb magyar szó: láng, gyöngy, anya, ősz, szűz, kard, csók, vér, szív, sír.  
E szavakkal "játszottunk" egy jó csapattal.
Sorrendet nem változtatva, nyolcsoros vers volt a feladat.


8 megjegyzés:

  1. Kedves Kankalin
    Tobbszor probaltam belepni Hozzad persze mindig telefonrol es olyankor keri hogy igazoljam magam ,hogy nem vagyok robot.Sajnos nem vagyok robot de gratulalmi akartam,"Amig alszol" versedhez es nem sikerult.Amugy minden versedhez be kellene lepjek,,mert mindegyik nagyon szep!GRATULALOK SZERETETETTEl...Babu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Babu! :)
      Nagy öröm számomra, hogy ilyen nehézségek árán is bejöttél hozzám.
      Köszönöm szépen, megörvendeztettél! :)

      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  2. Szia Kankalin!
    Muszáj itt hagynom dicsérő szavaim. Csodálatos érzést foglaltál versbe, a tíz legszebb szóval.
    Öröm volt olvasni.
    Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vox! :)
      Köszönöm szépen!
      Jólesett nekem ez a vers, könnyen tudtam simulni a szavakhoz, és bele tudtam vinni érzéseimet a tartalomba. Hamar összeállt, nem sokat gondolkodtam, kifolyt a tollamból.
      Örülök, hogy tetszett. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  3. Kedves Andrea! Tehetséged meg kérdőjelezhetetlen! Ez az alkotásod is bizonyság rá! Szívvel olvaslak! Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! :)
      Köszönöm szépen, hogy folyamatosan figyelemmel kísérsz, törődsz velem. Nagyon jó érzés, hogy támogatsz.
      A legszebbeket kívánom neked! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  4. Szia Kankalin!

    Nagyon szépen összeraktad ezt a versedet (is), élmény volt olvasni!
    Gratulálok!
    Joc

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Joc! :)

      Bizonyos szempontból kötött ez a vers, hiszen tíz szó és a sorrend adott volt, ám a többi inkább szabadon áramlott; megírta magát, illetve megírta helyettem az élet. Örülök, hogy tetszett. :)
      Köszönöm, hogy nálam jártál!
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés