2023. január 10., kedd

Nem olyan

Csúf játékot játszik velem
a tél.
Hol rejti kincseit?
Sehol egy hópihe,
nem nyílik jégvirág,
csak eső hull a semmire,
csorog a víz mindenütt –
könnyező fák,
ázott utak.

Bennem kutat,
és tócsatükröt tart elém
a tél,
hogy lássam magam,
aki nem vagyok,
nem én –
ez nem az egész,
csak fél.

Tán
arcpirosító kéne,
ha nem csipked a fagy.
Tegnap
tavasz hazudott,
ma ködösít az ősz.
Kinek játszik
álruhában
a tél?

Jelmez mögött
halotti csend.
Csak néhány eltévedt falevél
kereng,
s keresem önmagam,
de nem találom,
már
nem olyan szép
a világom,
ahogy nemrég hittem.

Kép – Pinterest

3 megjegyzés:

  1. Szia Kanaklin! Érzékletes melankóliával írtad le ezt a csúf telet, persze a benső világodat is kivetítve rá, ha jól értem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, elnézést kérek, ne haragudj, elgépeltem a neved. 😳 Kankalin

      Törlés
    2. Szia Ginko! :)
      Sok minden van ebben a versben. A kiszámíthatatlan időjárás és a minket körülvevő világ hatása a lélekre. Amikor elkezdtem írni, még nem voltam annyira borongós hangulatban, mint amikor befejeztem. Ahogy haladtam a sorokkal, egyre mélyebbre kerültem, belegondoltam, és nem láttam annyi szépet, mint általában szoktam.
      Kiírtam magamból, ez mindig jó hatással van rám, de nemcsak a saját problémámat vetítettem ezzel a verssel, hanem sokunkét.
      Nagyon örülök, hogy benéztél hozzám. Köszönöm szépen! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés