2021. március 8., hétfő

Gondola – Vendégevező

Az az örömteli megtiszteltetés ért, hogy bemutatkozhattam a Gondola Kulturális Magazin oldalán. Ma jelent meg egy rólam szóló poszt, ahol irodalmi pályám lényege és három versem olvasható. 
Kedves Kozák Mari,
köszönöm szépen a lehetőséget
és a szívmelengető bevezetőt! 💗

Szerkesztő: Kozák Mari

HORÁK ANDREA KANKALIN

A Vendégevező az - az oldala a Gondolának, ahol hétről – hétre igyekszünk bemutatni, olyan írókat, költőket, akiknek az írás, a szépségek megmutatása a célja. A mai kor emberét, annyi fájdalom és bánat érte, éri, hogy talán arra gondol – el kell menekülnöm a versek és prózák vagy a mesék birodalmába. Oda, ahol a lelkek megtelnek örömmel, a szeretet enged maga mellé ülni, ahol a szépség magához öleli a perceket és úgy adja az embernek, mint csodákkal teli ajándékot. Hiszem, hogy a nehéz napok után, ha leülünk a kényelmes fotelunkba és kezünkbe veszünk egy könyvet, vagy a technika segítségével olvasgatunk az interneten, el tudjuk feledni – ha csak néhány órára is – a gondokat, a bajokat és megszépül körülöttünk a világ. A versek gyógyítják a lelket, vállunkat simítják, mosolyt festenek az arcunkra, elvisznek oda, ahova vágyunk.
Mai vendégünk, Horák Andrea Kankalin. Már a neve is – Kankalin – lelke szépségére utal.

Ő, így vall magáról.

Irodalmi színtereken leginkább Kankalinként ismernek az alkotótársak és az olvasók.
Már akkor grafomániás lettem, amikor megtanultam a betűket, ám csak 2009-ben kezdtem komolyabban írással foglalkozni.
A versek világában érzem jól magam, de újabban kedvet kaptam prózai művekhez is. A kötött formákat – elsősorban szonetteket – részesítem előnyben. Hiszem, hogy van helyük napjaink költészetében.
Az utóbbi időben kitérőt tettem a szabad versek felé; különleges utazás ez, és én szívesen kirándulok számomra ismeretlen területekre, mert vonzanak a kihívások. Szeretek játszani ritmusokkal, a szabályok között felhőtlennek és szabadnak érzem magam.
Fontosnak tartom a kritikát, mert hozzásegít a folyamatos tanuláshoz, fejlődéshez, szélesebb látókört eredményez, emeli az alkotások színvonalát.
Az írás számomra menedék, biztonságos sziget. Olyan terület, ahol komfortosan érzem magam, ki tudok kapcsolódni. A levegővételhez hasonlítom, vagy betűk, szavak harmonikus dalához. Hiszek a szavak gyógyító erejében, „mert erősugár a szó, ha megfogant”.

Irodalmi életem szerteágazó, több helyen publikálok.Komolyabb feladatokat is vállaltam:
Napvilág Íróklub – szerkesztő
Az Élő Magyar Líra Csarnoka – szerkesztő
Fullextra Irodalmi és Művészeti Portál
Holnap Magazin
Pieris/AMF
Litera-Túra Művészeti Magazin
Sumida folyó hídja Kulturális Magazin
„A Hetedik” folyóirat
Háló Irodalmi Kávéház
Pesti költészet, Pesti mesék

Egy kötetem jelent meg Csillagokba írva címmel (2018).
Minden eddigi tevékenységem megtalálható „Csillagokba írva” saját irodalmi blogomban.

Íriszedben  >>> itt

Ős(z) szonett  >>> itt

Nem akarok mást  >>> itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése