2015. február 20., péntek

Talán ma

Talán ma más leszek, ki végre
pontosan megérti tűzvirága m'ért lakatlan.
Kiélt arámat eltagadtam,
mert kérte bár a bő jövőt, de mást remélt,
s mert félte már szavam szerelmemért. 

Talán ma más leszek, ki végre
önmagamra mordulok s ha térdre küld a bánat, 
miért ne nyújtanám a számat?
Télben kicsorduló tavaszt hevít a méz,
míg ajkadon talál a józan ész. 

Talán ma más leszek, ki végre
még ha kívül épp a gaz benőtt is, izzik, árad.
Szakadva porlik éh, a bánat,
míg vágy-dalolva, átkarolva újra lát,
s párnám beszívva őrzi illatát. 

Talán ma más leszek, ki végre
múlt-magányon ért panaszt felejt a Pirkadatra.
Jövő vizét e szomj fakasztja,
fényorgonával írt, viharba szórt remény,
árnyék-sötétem így derül szemén.

Talán ma más leszek, ki végre
józanul dalolva szárnyaik közé kiálthat.
A béke jő, lovam ha vágtat
hófödte réteken - szilaj, parittya mén.
Lelkéhez árvaként szaladtam én. 

Talán ma más leszek, ki végre
bűvös ír idilli énekén előre nézhet.
A vér kering, hisz újra éltet,
majd mindhalálig átölel, s halál után
harmóniánkba rejt a ritmusán.


Vers-párbaj Mákvirággal:
normál betűk  Mákvirág, dőlt betűk  Kankalin

Mákvirág (Kovács (Blade) Attila)
:

Kankalinnal többször vers-párbajoztunk már. Ezek többnyire kötött strófákra felhúzott igen élvezetes és komoly játékok voltak. Az egyiket már olvashattátok Kesztyűnk címmel. Örömmel vetettük bele magunkat újra a verstan és a líra világába.

A vers alapját képező ritmushalmaz:


X   9    U 
– – – – U
A 14    – – – – – – – U
A   9    U – – – – U
B 12    – – – – – – 
B 10    – – – – – 



Kép: Casanova c. film – Mákvirág szerkesztése

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus. Átlagon felüli vers. (Az is átlagon felüli, hogy két ember így egymásra tudjon hangolódni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, Vox! :)
      Nem volt könnyű ezt a kihívást teljesíteni a fondorlatos sorminta miatt, de igyekeztem ráhangolódni Mákvirág szakaszaira. Izgalmas egy ilyen párbaj, mert egyesével születnek a versszakok, mindig az előzőhöz kell igazodni, és a hat szakasz is meghatározott volt, vagyis tudtam, hogy nekem kell zárnom. Az elsőnél még nem egészen sikerült megtalálnom a fonalat, de a következőknél már gördülékenyebben jött. Talán ma jobban megírnám, azóta gazdagodtam verstani, stilisztikai tapasztalatokkal (is). :)
      Örülök, hogy tetszett! :)

      Szeretettel: Kankalin

      Törlés