2020. augusztus 14., péntek

Engesztelő

Én azt gondoltam, te vagy az ösvény,
de nem taposlak, melletted megyek,
hogy minden bokor kettőnkre hajlik,
az erdő lombja minket rejteget;


és azt gondoltam, te vagy a szikla,
hegy tetején úr, ott vársz délcegen,
töretlen hittem, kék vizű vagy,
megfürdök benned, s veled vétkezem.

Most attól félek, rút felhő lettem
gondtalan égen, hol te vagy a Nap
esőt könnyezem, kibújsz alólam,
és utánam már csak pára marad;


ám bogár vagyok, háló tart fogva,
sebesült szárnyam vinne karodba.

Kép  Pinterest

Tíz szó, egy vers  "játék" a Fullextra Múzsaműhelyében.
Téma: szabadon választott
Szavak: erdő, tó bokor, hegy, szikla, ösvény, Nap, felhő, bogár, háló
Forma: felező nyolcas vagy tízes, tizenkét vagy tizennégy sor
Ritmus: szabadon választott 

8 megjegyzés:

  1. Draga Kankalin!
    En inkabb szeretem versekben ,novellakban kifejezni erzelmeimet,minthogy minden nap "szep napot "kivanjak szazsszor es idezeteket irjak masoktol.Miert haszontalanabb mint az a butasag ami a facebookon mukodik.Csodas gondolataidat hirdesd ezentul is ugy ahogy eddig.Igy lelkedet megnyugtatod ,meg akkor is ha senki sem olvassa.Ez az en elvem.Magamnak irok.Meg akkor is irni fogok ha csak en olvasom
    Gratulalok csodalattal es szeretettel...Babu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Babu! :)
      Egyetértek veled, akinek tollat adtak a kezébe, annak írni kell, semmi nem akadályozhatja meg ebben. :)
      Köszönöm szépen erősítő jelenlétedet és véleményedet! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  2. Szia Kankalin!
    Akinek van múzsája, tíz szóból csodát képes alkotni. Szépen, gondosan, igényesen építetted fel a verset. Engem elvarázsolt. Átéreztem, átéltem minden sorát. A befejező kér sorod "korona" a verseden. Teljesüljön! (ha lehet ilyet kívánni neked) :)
    Míg nem írsz valami hasonlót, ez lesz a kedvencem.
    Szeretettel:
    Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vox! :)
      Ez volt az egyik kedvenc feladatversem, mert nagy kihívásnak bizonyult a megadott szavakkal mély lírába lényegülni, bár nem volt követelmény, csak bele akartam tenni magamból valami igazán kankalinost. Biztos a múzsa keze van benne, hogy nekem is tetszik a végeredmény. :)
      Lesz még "játék" a műhelyben, remélem, a következőben is ennyire komfortosan érzem majd magam. Most teljesen belemerültem. :)
      Örülök, hogy neked is kedvenced.
      Köszönöm, hogy jöttél! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  3. Csodálatos vers született abból a tíz szóból. Gratulálok, kedves Kankalin!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István, köszönöm szépen! :)
      Szeretem az ilyen verses feladatokat, olyasmi, mint egy keresztrejtvény. Szórakoztat, leköt, és a végén mindig kisül belőle valami. :)

      Törlés
  4. Nagyon csodás versed Megérintett lelkem mint mindig. Talán hasonló lelkünk volna...
    Köszönöm, hogy olvashattam. 💝

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gyöngyi!
      Nagyon örülök, hogy így gondolod.
      Köszönöm szépen kedves szavaidat! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés