2017. augusztus 4., péntek

Álomébredés

Álmodom... Te tárt karodba hívsz, ölel
megint a tiszta hang, az édes élet;
őzszemed s a kéz velem van, úgy emel,
hogy Santanát sikong a múlt, a képzet;
búg a bassz – kacérpiros parázs, a húr
így dübörgi nyurga ujjaid alatt,
vajfehér gitárod új kacajba fúl,
bár kopott a bund, lebont ezer falat.
S amint orgiába hullna mollra dúr,
már a régi filmszalag tovább szalad,
majd egy lágy futamra térve elcsitul...
az összhatás csak csalóka színdarab.
   Zenészem int, szakadt szalag forog...
   nyüszít a csönd, a hanghibás korong.

Ébredek. Sikoltanak virágaink,
sír a sziklarózsa, bánatot fakaszt.
Túl, a másik oldalon anyó köhint,
tehát való a béke, és nincs malaszt.
Talán csak álmaim szülötte voltál,
a képzelet fogant, s az átok éjjel...
de lám, tudattalan te mégis szólnál,
komoly vitába szállsz e tévedéssel.
Ég a tortagyertya, számolatlan áll,
már csak egy pilákol itt, a grániton;
vajfehér szavakba írt a rút halál,
mert örök nyaradba zárt a sírhalom.
   Tudom, találkozunk, ha jó vagyok,
   de még vigyáznak éber angyalok.

(2011. július 11. – a negyedik elmaradt születésnapra.)

Kép  Horák Eszter

2 megjegyzés:

  1. Fájdalmas emléket szonettbe menekíteni, nemes feladat. Többedjére olvasom, elveszek benne... Nem kell ragoznom, mennyit ér, minden sor magáért beszél, és bőséges tudást tükröz. Szeretettel: Val'

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Val! :)
      Sok évig tartott, amíg ki tudtam jönni ebből a helyzetből. Nem volt könnyű, de most már elengedtem.
      Nagyon szeretem ezt a dupla szonettet, mert sikerült beletenni mindent, amit éreztem, átéltem álmomban és ébrenléteim alatt.
      Köszönöm, hogy jöttél. Sokat jelent. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés