2023. június 8., csütörtök

Múzsacsók

Magamra hagyott
a Múzsa,
mire észbe kaptam,
elszökött.
Hiába kerestem,
nem találtam rá
bástyáim között.

Járkáltam faltól falig,
nem adtam fel a megszokást,
aztán
gondoltam egy merészet,
mégis kiléptem
önkéntes fogdám ajtaján.

Meglepett, 
hogy ott ül a másik szobában –
könyököl,
kézfején az álla,
jöttömre felkapja fejét,
szúrósan szemembe néz,
kutatja lelkem titkait.

Így tanít.
Érez engem,
érti, mi zajlik bennem.
Nincsenek tabuk,
rejtjelek,
csak őszinte szó lehet,
semmi köntörfalazás.

Először megdorgált –
ez nem te vagy,
ne légy nyűgös,
térj gyorsan észhez,
majd
huncutul rám nevetett,
ennyi elég is volt,
hogy visszalopja belém
az ihletet.

Hirtelen
világos lett a tér,
fény töltötte be a kis szobát,
előbújtak,
táncra perdültek a szavak,
telt az üres papír,
gondolat gondolatra szállt,
és akkor megcsókolt.

Csintalan lidércek
viháncoltak bennem,
ujjamig szaladtak,
csak írtam, írtam tovább,
hogy megszülessen a versem,
és végre szabadnak lásson,
s ő is szabad lehessen.


Kép – Pinterest



2 megjegyzés:

  1. A Múzsák már csak ilyenek. Rejtőzködnek, megdorgálnak, ösztökélnek, homlokon csókolnak, hogy ragadj tollat.
    Örülök, hogy megcsókolt, és megszületett a versed. :)
    Meghallgattam Skorpió előadásában. Élmény, ahogyan elmondja. Huncutul, érzéssel, átéléssel.
    Örömmel olvastalak. Van egy talicskányi tollad, ne hagyd beszáradni. Írj.
    Szeretettel: Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még ilyenebbek. Képtelenség nemet mondani. 😊
      Nem állítom, hogy gyorsan fogynak azok a tollak, de igyekszem aktívabbá tenni magam, mielőtt beszáradnának.
      Skorpió egy csoda, mindig tesz a verseimhez, én is álmélkodva hallgatom, amikor elkészül egy újabb felvétel, de a régieket is sűrűn.
      Írogatok, írogatok... 😊 Többet kellene. Remélem, sikerül bővíteni a gyűjteményemet.
      Drága Vox, köszi, hogy elidőztél itt (is). 😊
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés