2022. január 8., szombat

Aarnyek – (és a fény, majd az alagút végén)

Már tíz esztendeje, hogy először találkoztam a nevével, mindketten aktív tagok voltunk az Amatőr Művészek Fórumán. Akkor és még évekig valamiért elmentem a versei mellett, csak néhány hónapja figyeltem fel rájuk. Csaknem ötszázan bújtak meg egy csendes sarokban, pedig kiáltozhattak volna, hogy olvasóközönséget kívánnak.
Amikor elém kerültek, felkeltették érdeklődésemet. Olvasni kezdtem, aztán azon kaptam magam, hogy nem tudom abbahagyni, amíg meg nem ismerkedem midegyikkel. Sajnáltam, amikor végére értem, szívesen olvastam volna még tovább.
Különleges személyiség bontakozott ki általuk – egy olyan ember, aki köré falakat emelt az élet, ő maga kemény páncélt visel, ám e páncél alatt megmaradtak azok az érzések, értékek, melyeket mindvégig hordozott. Erről árulkodtak nekem kötött és szabad versei, izgalmas japán formákban írt gondolatai.
Próbáltam rábeszéléssel hatni rá, hogy mutassa meg a külvilágnak, de nem jártam sikerrel, mert Aarnyek nem látott ebben semmi fantáziát. Mindenféle fondorlatot be kellett vetnem, mire saját maga jutott el addig, hogy létrehoz egy weboldalt, ahol összegyűjti eddigi műveit, sőt, még belevittem néhány kacifántos kötött vers írásába is. Ez fordítva is igaz. 😊

Egy hónapja alakítja, szépíti az oldalt. Gyönyörű, varázsa van, élmény oda betérni. Naponta többször megteszem, hiszen moderátor vagyok. Büszkeséggel tölt el, hogy nekem is van közöm a Csend-ecsethez, ám ennél sokkal büszkébb arra, hogy egy értékeket közvetítő embertársamnak tükröt tarthattam és talán most már elhiszi, hogy akit benne lát, az ő tükörképe.

Így ír erről Aarnyek, Kelemen Zoltán:

CSENDTÖRŐ

Amikor a hiúság legyőzi az értelmet és elhiteti, hogy elérkezett az idő, legtöbben meglépjük azt a bátortalan lépést, melyre már oly régóta vágyunk.
Hogy korai ez, vagy már épp ideje volt, majd eldönti a jövő, értékeli a jelen, és ha majd a múlt karmai közé kerül, kiderül, hogy fátylat terít-e rá, vagy belőle emléket kovácsol.

Sokan megjegyzik a gondolataikat. Én leginkább elfelejtem, és kénytelen vagyok lejegyezni őket. Próbálom tenni ezt olymód, hogy színes kabátot adok rájuk, olykor lyukas zsebekkel, egy-egy leszakadt gombbal, ahogy és amiből épp telik, beleszőve mindig egy kis varázst, titkot, majd hagyom porosodni őket. Asztalfiókban, borospince oldalán.

Sokan bátorítottak, fogták, fogják a kezem, lökdösnek olykor, mikor úgy érzem, hogy minden hasztalan, és talán miattuk is bátorkodtam megtenni a bizonytalan lépést, hogy ezeket a kavicsokat megosszam veletek.

Hogy ez megvalósulhasson, köszönettel tartozom Hatos Márta – „VOX”-nak, aki kezdeti, bizonytalan lépéseimet segítette, Koczeth László – „Tövis”-nek, Farkas Molnár Péter – „Pesti Úr”-nak, akik a prózáikkal varázsoltak el és Gogucz Nórának, akinek festményei ihlették több írásomat is és fordítva.
Ők, utóbbi hárman, sajnos már nem lehetnek közöttünk, a világ ezáltal három kiváló embert, alkotót veszített el, de nélkülük már rég nem ezen az úton járok.

Hálásan köszönöm még Horák Andrea Kankalin türelmét is, aki tanítaná konok fejem, példákkal dobálózik és ráhajt, aki addig próbálja azt a lécet mind magasabbra tenni, hogy egyszer már csak átbújni tudok alatta. Ő aktívan részt vesz az oldal tartalmi kinézetének alakításában, lektorál, ajánlatokat tesz és nagyban felelős azért, hogy ez a hely olyanná váljon, amilyennek szeretném.

Szeretettel hívlak meg hát egy csendes helyre, ahol talán egy kis megnyugvást találsz te is ebben a kifordult világban.


Kép – Web (Képszerkesztés – Horák Eszter)

Kedves Zoli, köszönöm a bizalmadat.
Megtiszteltetés veled dolgozni – ami nem munka, inkább kikapcsolódás, hobbi, kölcsönös tanulás, (majdnem mindig) könnyedén. 😊💕

2 megjegyzés:

  1. Most igazán zavarba hoztál!
    Köszönöm kitartásod, türelmed és mindennemű segítséged, melyek nélkül biztosan nincs se oldal, se újabb versek.
    Lehet megbánom majd, de most örülök, hogy egy kis fényt mutattál. Hogy talán, mégis érdemes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha rajtam múlik, nem bánod meg. Tényleg kitartó és türelmes vagyok, hosszabb távon is el tudok viselni egy Aarnyekot. :)
      Tele a fejem ötletekkel, és nagyon tetszik a Csend-ecset. Érdemes foglalkozni vele, engem is kikapcsol. :)

      Törlés