2023. október 24., kedd

Percvers

Csendes a ház,
egyedül vagyok.
Vártam ezt a pillanatot,
hogy minden gyötrő gondolatom
sorokba rendeződjön,
s ne dőljön belőlem más,
csak könnyed nevetés, 
nem könnyek, nem sírás.

Mély levegőt veszek,
aztán kifújom,
sóhajom utat talál,
fürge ujjaim máris
kopognak a laptopon;
a zene ideális,
lírai futamokban hallgatom,
hogy közelembe férkőzik, 
s megérint 
az élet,
a hangjegyek
lelkemig érnek.

Percvers születik, 
csak tízpercnyi merülés
önmagamba,
s amiről írok,
nemrég kevés-
nek hittem,
mégis, nekem a 
MINDEN.

Titokban ki(s)írom,
ami talán nem is volt igaz,
és magamba sírom
(vissza),
amit úgy dobtam félre,
mintha nem lett volna fontos,
pedig pont most
hasít belém a tudat,
hogy már nem akartam
más utat,
csak ezt az egyet,
az Egyetlent,
hogy vele nevessek 
még harminc évig.

4 megjegyzés:

  1. Így születnek a jó versek. A zene általában kihozza az emberből, amit jó mélyen szeretne elrejteni. Ilyenkor a bánat okai hamarabb felszínre törnek, mondatokká, tettekké formálódnak. Képessé válunk szembefordulni minden rosszal, és élvezni a perc nyújtotta örömet, nyitottan, felszabadultan.
    Élmény volt (hajnalba nyúlóan).
    Szeretettel: Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondanám, hogy jó ez a vers, inkább csak őszinte "skicc". Bizonytalan lépések a mély líra felé. Pontosan tudom, hol van, de alig merem megközelíteni. Az út előttem kanyarog, csodás szerpentin, ám össze kell szedni minden bátorságomat, hogy felkapaszkodjak. Igyekszem. 😊
      Nincs jobb dolgod hajnalban, mint Kankalint olvasgatni? 😁 Köszönöm! 😊
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
    2. Drága Vox, írok második választ is, mert most állt össze bennem a vers lényege, már javítottam is, a fent olvasható már nem ugyanaz, mint amelyikről véleményt írtál. Újabb tíz perc kellett, hogy kikerekedjen. 😊
      Szerintem így jobb, úgy is fogalmazhatok, hogy kankalinosabb. 😊

      Törlés
  2. Valóban "kankalinosabb" így a vers. Ez a kevés változtatás igazán jót tett, kiteljesedett sorokba rendezted.
    Szuper.

    VálaszTörlés