2018. december 20., csütörtök

Utószó

Amikor elkezdtem összerendezni a műveimet ehhez a kötethez, új, némileg más értelmet nyertek, mint korábban, egyenként olvasva. Ahogy sokasodtak az oldalak, hol a könnyeim hullottak, hol mosolyogtam, miközben újra felidéztem a hátrahagyott időszakot annak minden örömével, szomorúságával, nyert és elvesztegetett perceivel. Így állítottam össze ezt a könyvet, s közben mindvégig előttem voltak azok, akik nélkül nem tarthatnék itt.

Első helyen áll Hepp Béla (aLéb). Tőle tanultam meg a szonettek mélységét, a kötött formák nagyszerűségét, tiszteletét. Mindig számíthattam rá, ha bármiben kétségeim támadtak, a segítségemre volt. Egy jól kitaposott útra terelt, ahol magam is egyre magabiztosabban lépkedhettem. A példaképemnek tekintem Őt. 

Irodalmi közösségek aktív tagjaként sok alkotót ismertem meg az elmúlt években, akik szeretettel vettek körül, és építő véleményeket mondtak a műveimről. A Napvilág Íróklub oldalán alkotó-szerkesztőként is jelen vagyok. A FullExtra Irodalmi és Művészeti Portál a második irodalmi otthonom, ahol a legtöbb művem gyökerezik, és ott tudatosult bennem az az út, amin jelenleg is járok. 

Nagyszerű emberek segítettek abban, hogy ez a kötet létrejöjjön. Máté László (winner) áldozatos munkájának köszönhető, hogy nyomdakész lett a gyűjteményem. Fazekas Miklós végtelen türelemmel szerkesztette a borítót, és tanácsokkal látott el. Az Amatőr Művészek Fóruma irodalmi közösségben csodálkoztam rá Tóth Edit Magdolna Edafelicia művészetére, akitől engedélyt kaptam, hogy a borítót az általa készített kedvenc képeim díszítsék. Itt ismertem meg Kovács Attila (bladeattila - Mákvirág) személyében szigorú, de igazságos kritikusomat, aki rávilágított a verseimben rejlő lehetőségekre. 
Nagyszerű Alkotótársaim érdeme is, hogy ez a kötet megszületett. Mindezt az Olvasók is elősegítették, akiktől ösztönző visszajelzéseket kaptam, kapok. 
Nem hagyhatom ki a felsorolásból, hogy csodálatos Gyermekeim biztosították számomra azt a nyugalmat, ami az alkotáshoz szükséges. A mai napig átérzik, hogy mit jelent számomra az írás. A legnehezebb helyzetekben is mellettem álltak, nagy szerepük van abban, hogy eddig juthattam. Köszönöm Mindenkinek a lelkes, lelkesítő támogatást, a szeretetet, amit remélem, viszonozhatok, 
Csillagokba írva… 

Horák Andrea Kankalin




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése