2020. május 31., vasárnap

Írunk – érzéki simogatás a másik sarokból

Azt mondtad, írjak. Nem szófogadásomról vagyok híres, te mégis elérted, hogy félrevonuljak a másik sarokba, pötyögjek valamit. Meglátjuk, mi sül ki a semmiből. Nyilván sikerül összehordanom hetet-havat, legalábbis az esetek többségében így történik; hozzáfogok egy vershez, beugrik a záró sora, utána megírja magát a költemény. Fogalmam sincs, miért működik így ez a folyamat, de már többször sikerült nulláról felhozni egy-egy hirtelen előkerült gondolatfoszlányomat. Neked könnyű a másik sarokban; hallom, ahogy kattognak a billentyűk ujjaid alatt, mire én tíz sorhoz érek, te már megtöltesz egy egész oldalt. Majd jól nem mutatom meg, miben mesterkedem, bár úgyis megdicsérnél; mondtam én, boszorkány, írnod kell, megy az, csak el kell találnod a betűket; erre széles mosoly jelenik meg arcomon, nem fordulok feléd, észre ne vedd, megint nem az íráson jár az eszem; csak egyetlen probléma van, hiába ülünk egymásnak háttal, akkor is látlak, valóban mindenhol van szemem, ez a pedagógus hivatás átka, lehunyt szemmel is érzékelem a körülöttem zajló dolgokat, akkor miért ne érzékelnélek téged? 
Te csak írj, ne is törődj velem, majd jót derülsz ezen az irományon, melynek irodalmi értéke csekély, de most nem is magasröptű kötött verset, maradandó novellát szándékozom alkotni, hanem olyan (nem) művet, melyben egyedi jegyként én vagyok jelen, pillanatnyi hangulatommal, és most éppen fülig ér a szám, mert 22:33 van, félbeszakítod az írást, ezt az órát és percet nem lehet egymás nélkül tölteni még akkor sem, ha csak néhány méter köztünk a távolság. Félretolod a széket, csintalan vagy, huncut vigyorral felém indulsz, és e nevezetes ünnepi időpont alkalmából olyan érzéki csókot kapok, hogy beleszédülök, egész máshol kezd járni az eszem, nem az íráson, semmi vers, semmi novella, inkább valamiféle zene szólal meg bennem, izgalmas akkordok csendülnek fel ereimben, és egyáltalán nem érzek késztetést, hogy folytassam a pötyögést. 
Azt mondtad, írjak. Szerinted lehet így? Dehogy, még nagyjából sem, inkább pimaszkodnék most, kényeztetnélek, de nem lehet, még várnom kell picit, hogy befejezd a novellát, mert a világ minden kincséért sem akadályoználak, inkább teret, nyugalmat biztosítok neked. 
Hány oldalnál tartasz?, kérdezem, mire nevetve, nyelvedet nyújtva válaszolod, két és fél, és én összegzem; hm… akkor már tizenkettő, és pimaszul én is nyelvet öltök, oldott hangulatban újra hátat fordítunk egymásnak, átadjuk magunkat a betűk, szavak hatalmának. 
Én elakadok, nem tudok koncentrálni, inkább hallgatom, ahogy fürge ujjaidtól ütemesen kopog a klaviatúra, ám nem kell sokáig ábrándoznom, hirtelen csend lesz, széked kerekének gördülését észlelem, máris vállamon érzem kezed, magad felé fordítasz, kérdeznélek, ám betapasztod a szám egy könnyű csókkal, ránézel a monitorra, jókedvűen konstatálod, lám, látszik valamiféle íráskezdemény, nem tétlenkedtem, de nem olvashatod el, majd reggel kapod meg, ébresztő kávé mellé, most inkább bújjunk össze alvás előtti kényeztetésre, ez minden napunk koronája, amikor gondtalanul simulunk egymáshoz, izgalmasan összeforrva, majd ölelésben ernyedve ájulunk bele a pihentető éjszakába. 
Aludj jól, boszorkány, súgod fülembe; te is, pihegem, jó éjt, szép álmokat, hercegem!

Kép - Web

12 megjegyzés:

  1. Csodálatos érzés ezt olvasni is, átélni gyönyörűség! <3

    VálaszTörlés
  2. Szia Kankalin!

    Talán olvastam a nyáron már ezt a varázslatos kis írásod. ... igen... így is lehet. (Vagy így kellene írni) :)
    Jó tőled nagyon ilyen szerelmetes írásokat olvasni!

    Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vox! :)
      Így kellene mindig, és akkor minden menne, mint a karikacsapás. :)
      Jó volt írni ezt a szerelmetest a másik sarokból. Vagy az egyikből. :)
      Hm...
      nézőpont kérdése. Hol innen hol onnan, mindenhonnan. Felírtuk receptre, minimum heti egy az adag. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  3. Szia Kankalin!
    Itt jartam újra ,hogy csodálkozzak!
    Szeretettel gratulálok! Babu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Babu!
      Köszönöm szépen, hogy "becsodálkoztál" hozzám! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  4. Ez csuda aranyos, játékos írás és egyebek! Még engem is felold, pedig már inkább befelé fordulok a falnak. Annyira szabatos, játékosan könnyed, tiszta szavak, érzések, egyszerűen nagyszerű! Kedves Tanító néni, tessék boldognak lenni! Ez jól áll Neked! Szívvel olvastalak. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva,
      örülök, hogy ilyen jó hatással volt rád ez az írásom. Rám is, jólesett szavakká, mondatokká formálnom ezt a történetet.
      Kívánságod parancs: hajrá, boldogság! :)
      Köszönöm szépen újabb erősítésedet! :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  5. Nagyon köszönöm, hogy olvashattam. Izgalmas volt, teljesen átélhető. Mintha én ültem volna a másik sarokban. Gratulálok kedves Kankalin!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István,
      én köszönöm, hogy elolvastad, és szóltál is hozzá(m).
      Örülök a visszacsatolásnak, mert eddig nem írtam túl sok prózai művet, zöldfülűnek számítok, ezért minden visszajelzés számít, hiszen azokból tudom meg, jó úton járok-e. Ezek szerint - annak ellenére, hogy a másik sarok foglalt - hagytam teret a képzeletnek.
      Köszönöm, hogy elmondtad a véleményedet! :)

      Törlés
  6. Szia Kankalin!

    Ez egy bámulatos írás tőled, tetszik, hogy ily pimasz nyíltsággal mersz írni egy kapcsolatról, néha majdnem belepirultam, már a gondolatba is.
    Ölellek:
    Joc

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Joc! :)
      Pimaszkodik az ember lánya, ha megvan hozzá a tökéletes kommunikációs csatorna, adó-vevő.
      Jó ez a két sarok és a hol itt, hol ott, hol középen találkozás. Az írói termékenység titka. :)
      Nem gondoltam, hogy majdnem belepirulsz; én is, de nagyon örülök, hogy így van. Köszönöm! :)
      Ölellek:
      Kankalin

      Törlés