2022. szeptember 13., kedd

Fényhozó

            „...most már benned ragyog fel az, ami
            még az előbb láthatatlan te voltál.” (Tandori Dezső)

Én nem tudtam,
hogy mélyről érkezik a Fény,
s ahogy ültem
a semmi peremén,
szerényen átbújt a réseken,
nem szórt szikrát,
csak fénylett félszegen,
betűk kanyarogtak,
sorok,
alakzatok,
s én már nem tudtam,
hogy éppen hol vagyok,
hogy látom Őt,
vagy káprázat szédít el,
kezét fogtam,
lelkem fürdettem
könnyeivel,
imát mondtam érte,
majd jöttek váteszek,
és nem féltem,
hogy végleg elveszek,
hisz sötétben él, mégis
úgy ragyog,
hogy fénnyé válok Tőle én is,
kitölti az űrt,
betölti a teret,
én nem hittem,
hogy ennyire szép lehet...

túl minden betűn,
soron,
alakzaton,
nem érdekel már semmi,
csak mindig ebben a fényben lenni,
és örökre inni szavát,
mert
szívembe írta magát.

6 megjegyzés:

  1. Régen írtam már egy versedhez, hogy ez a kedvencem lesz, pedig mindig remekelsz az írásaiddal. Amikor egy vers olvasása közben lúdbőrös leszek, az annak a jele, hogy remekművet olvastam. Ez a versed gyönyörű.
    Az évek telnek csendes, szürke egyszerűségben, és amikor már nem is várod, megtörténik a Csoda, a mélyről érkező Fény téged is bearanyoz.
    "nem érdekel már semmi, csak mindig ebben a fényben lenni, és örökre inni szavát, mert szívembe írta magát."
    Csak a szerelem képes így elvarázsolni az embert.
    Sokszor olvasni fogom még. A legszebb versed az utóbbi időben. Még sokáig gyönyörködtesd az olvasóid hasonló versekkel.
    Szeretettel: Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Vox,
      mindig örömmel tölt el, amikor gondolatokat hagysz a verseim alatt, mert bámulatos, ahogy megközelíted őket és átszűröd magadon tartalmukat. Erről is olyan átéléssel írtál, hogy meghatódtam. Külön öröm számomra, hogy a „lúdbőrös” kategóriádba tetted. Nekem is nagy kedvencem lesz, több okból is. Azt tervezem, hogy születik ebből a sorozatból egy – reményeim szerint hosszú – ciklus, melynek vannak már előzményei. Máris egy szabadverses füzér eleme, a CSodaVáró trilógia folytatása (vagy akár előzménye), de mindenképpen ez a negyedik a csokorban, egy ötödik pedig készülőben.
      Nagyon örülök beleérző véleményednek, és hogy ennyire tetszik. :) A biztatást külön is köszönöm és azt is, hogy mindig mellettem állsz.
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  2. Ez egy csoda vers, kedves Kankalin. ahogy írod, mélyről jött a fény és fürödtél benne, s lám minket, olvasókat is megfürdettél benne. Nem irigyelted tőlünk, hanem meghívtál, hogy ha már nálad van, élvezzük ki mi is! Örömmel,szeretettel olvastam, ahogyan Te írtad, mert ez nem csak kilátszik, érződik is versedből. Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István,
      örülök, hogy tetszik ez a versem. Szeretek lírai műveket írni, szerencsére van miből merítenem. Ha az olvasók is szívesen fogadják, ad egy kis magabiztosságot, mert manapság inkább a közéleti témák kerülnek előtérbe, szinte "megköveznek" azért, hogy nem arra használom a tollamat (vagy nem csak arra).
      Köszönöm szépen a jelzésedet, jólesett a megerősítés, hogy érdemes ! :)

      Törlés
  3. Lélekszépítő vers, drága Kankalin. A zene és a kép, erősítette a hatást. Köszönöm az élményt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen,
      örülök, hogy így gondolod.
      Köszönöm szépen, hogy megtiszteltél látogatásoddal és véleményeddel! :)

      Törlés