2021. május 4., kedd

Április hónap verse – 2021

Egyik művem április hónap verse lett Az Élő Magyar Líra Csarnokában. Több szempontból is különleges számomra ez az eredmény.
Történelmi témában kevés írásom született, formai szempontból pedig ez az egyetlen ekhós versem. Tartalmában is egyedi, hiszen kronológiája az ókorig nyúlik vissza, több történelmi kort említve napjainkig ér, és tanulságokat hagytam benne a mai társadalom tagjainak.
Mindezt úgy tettem, hogy közben megörökítettem kántortanító nagyapám és régész nagybátyám emlékét, szellemi hagyatékát, melyek az ókori romok és a középkori kastély falai között hagytak kitörölhetetlen nyomot az utókornak.
Valcum (Fenékpuszta) gyerekkori nyaraim legkedvesebb helyszíne, ahol igazán gyereknek érezhettem magam – felhőtlennek, szabadnak –, ugyanakkor igazi kis felnőttnek is, hiszen apró koromtól szívhattam magamba a történelmet és a művészeteket.

Április hónap verse:


Köszönöm szépen Pete László Miklós főszerkesztőnek a megtisztelő kiemelést és versemről alkotott véleményét! 😊





Az omladozó fenékpusztai Festetics-kastély 


Fenékpuszta - az uradalom romos épületei


Valcum Castrum - Fenékpuszta


Valcum Castrum - Fenékpuszta


Emil Adam - A fenéki ménes


Féltve őrzött újságkivágás régész nagybátyámról (jobbra).
A kép a fenékpusztai ásatásokon készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése