2020. május 9., szombat

Monogram

Amikor nem tudok verset írni, 
elég, ha rád gondolok, 
kezembe fogom legszebb tollam 
s egy köteg papírlapot, 
az elsőre kanyarítom 
neved betűjelét, 
máris dől belőlem a szó, 
folyamként áradva mesélem, 
ami vagy nekem; 
álomból született
hús-vér valóság, 
tapintható, 
lekottázhatom 
hangod bársonyát  
buja dallamokban csendülő 
izgalmas hangsorok; 
megtölthetem a lapot bőröd melegével, 
érintésedtől 
szemérmesen pirulnak a betűk; 
lélekecsettel 
színes képpé festhetlek, 
szén, pasztell, akvarell, olaj, 
antik és új  
bármelyik lehetsz a vásznon; 
apró ráncok ölelik 
örökké nevető szemed, 
huncut csillogása 
bennem tükröződik, 
s tekintetedből bölcsesség is árad; 
nem árnyékollak, 
szabadon szárnyalj, 
lebegj a fénnyel telített realitásban; 
rajzolok 
egy hozzád illő keretet, 
arany lesz 
vagy tölgyfa ráma, 
talán akác, hogy a méz íze átjárja, 
és szépre szeretlek, 
ahogy te is engem; 
végül hagyok egy lábjegyzetet, 
bár anélkül is látni fogod, 
rád gondolok, 
és nem tudok verset írni; 
felolvaslak magamnak, 
neked, 
könnyek tolakodnak, 
tengerré válnak, 
hullámok hátára vesznek, 
érzed velem a ringást. 

Nem értem, miért volt e csend; 
neved egy tiszta lapra véstem, 
s dörömbölnek a szavak idebent.

2 megjegyzés:

  1. Andrea Te nem tudsz verset írni én meg hozzászólni! Valami egészen különös tehetséggel tudod érzésvilágod megmutatni gyöngy szavaiddal. Mind szép, de ez valahogy kedvencemmé vált! Szívvel gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éva! :)

      Végül tudtam, bár eleinte fogalmam sem volt, mi lesz belőle. :)
      Azóta nekem is kedvencemmé vált, mert ez az első szabad versem, és nyilván a monogramnak is nagy szerepe van ebben.
      Örülök, hogy tetszett.
      Köszönöm neked ezt a szép véleményt. Mindig meghatódom, amikor szólsz hozzám. :)

      Szeretettel: Kankalin

      Törlés