2021. augusztus 1., vasárnap

Tűnődések

A szavak arra születtek,
hogy jó dolgokra használjuk őket.
Ha nem rendeltetésüknek megfelelően bánunk velük,
elvesztik szavatosságukat.

*

Attól,
hogy valaki
fennhangon emlegeti Justitia nevét,
még nem lesz
az erkölcs
és az igazság bajnoka.

*

Bármennyire gondosan kimunkált egy álarc,
hamis képet mutat az emberről.
Csakis
a szem visszatükröződő csillogása,
egy gyöngyöző kacaj látványa,
vagy a szájsarokban megbúvó mosoly
valódi.
Az álarc jelmez.
Jellemez.

*

Ha valaki
túl sok szerepet játszik,
előbb-utóbb belekeveredik,
és elfelejti,
ki is valójában.

*

Mindennek van ára,
még az álmokat sem adják ingyen.
Mérlegelni kell,
hogy megéri-e valóra váltani őket.

*

Túl sok
az egy főre jutó boszorkány,
kevés a seprű.
Én gyalog megyek tovább,
közben
szárnyakat növesztek.

*

A bizalom
értékes portéka.
Aki bizalmat lop,
Könyves Kálmán törvénye alá vetném.
Kegyes vagyok –
Szent László szigorúbb volt.

*

Tévedni
emberi dolog.
Másokat megtéveszteni –
ördögi „kőr”.

*

„Ne ítélj, hogy ne ítéltess!” –
ezzel az állítással vitatkozom.
Magam fölött
törvényt ülhetek.
Életfogytig.

*

Eltűnődtem,
vajon a hazugok
milyen képet látnak önmagukról a tükörben.
Hamar ráébredtem,
hogy ezt nem fogom megtudni.

*

Legbecsesebb kincs,
melyből
limitált mennyiség áll rendelkezésünkre,
az
IDŐ.
Minden más helyettesíthető.

Kép  Pinterest

6 megjegyzés:

  1. Szia Kankalin!

    Örülök, hogy aforisztikus stílusod is megmutatod az olvasóidnak.
    Tömör, velős, igazi bölcseletek a tűnődéseid.
    További gondolatokra ösztönöztek.
    Vox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vox! :)
      Tegnap épp egy disztichonba merültem, amikor kis ideig félrenéztem, és valami megállított, utána nem tudtam folytatni, helyette ezek a gondolatok indultak.
      Azonnal elkezdtem lejegyezni, ahogy jöttek, később csak a sorrenden változtattam, mert észrevettem, hogy van összefüggés az egyes szakaszok között.
      Örülök, hogy ezt is kipróbáltam, mert újabb ötleteket eredményezett. Azért előbb megpróbálok végére járni a disztichonnak. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  2. Meghallgattam. Fantasztikusan jó. Lukácsi József annyira átérzi és annyira jól mondja el, hogy a különálló gondolatok teljes egészet alkottak.
    Illetve te alkottad így, de igazán akkor vált érezhetővé számomra, amikor meghallgattam.
    Élmény volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek veled. József kerek egészet formált az eredetileg különállónak szánt gondolatokból, és nagyon kifejezően tudta átadni a mondanivalót, teljes átéléssel, beleérzéssel.
      Hihetetlen, hogy mennyire rá tudott hangolódni. :)
      Örülök, hogy megtalálta a műveimet, mert nekem is nagy élmény, hogy hallom őket, nem is akárhogy. :)

      Törlés
  3. Szervusz, kedves Kankalin! Így olvasva, minden egyes szakasztkülön, kölönböző érzések, gondolatok születnek. Érdekes tovább gondolni a saját világunkba helyezni. Viszont meghallgatva ezt a fantasztikusan előadott művet olyan kerek, egész valamit ad amibe beleremeg a lélek!! Élmény volt olvasni, hallgatni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István, megtisztelő, hogy soraimat alkalmasnak találtad továbbgondolásra. Magam is megtettem. Minél többször olvasom el, annál jobban érik bennem a tartalom.
      Sokszor meghallgattam; Lukácsi József kerek egésszé formálta a részeket előadásával, jól érzékeltette benne egy lelki folyamat lenyomatát, és élettel töltötte meg, emberivé formálta a szakaszokat. Ha meg kellene fogalmaznom a lélekutazás eredményét, azt mondanám, hogy megrázó és tanulságos. Örülök, hogy tetszett neked ez a füzér és annak hangos kifejezése.
      Köszönöm szépen, hogy megosztottad velem! :)

      Törlés