2022. december 31., szombat

Visszapillantó – 2022

A 2022-es évem leginkább az „alkotói csend” és az „újjászületés” jegyében telt. Nem vettem részt pályázatokon, versenyeken, csak írtam és vállalt szerkesztői feladataimmal foglalkoztam a Napvilág Íróklubon, Az Élő Magyar Líra Csarnokában, utóbbi időben pedig a Fullextra Irodalmi és Művészeti Portálon is. Mindhárom helyszín fontos meghatározója irodalmi pályámnak, fejlődésemnek.
A Napvilág Íróklub megújulása és „költözése” sok plusz energiát igényelt, de – reményeim szerint – megtérül, mert végéhez közelednek a munkálatok, és nemsokára egy csodálatos, modern oldal nyílik meg a régi és új alkotó tagok, valamint az olvasók számára.
Az év első felében nem történt különösebb esemény, amit kiemelhetnék, utána gyorsult fel körülöttem az irodalmi élet.

📖 Június elején kezembe került egy könyv, mely akkora hatással volt rám, hogy nem tudtam letenni, recenzió írására is késztetett.
Cirill Kabin Csaba „a gajdesz felé” kötete gyökeres változást hozott, új perspektívákat nyitott előttem – élet, irodalom és egyéb művészetek terén.

📖 Novemberben megjelent Csillagokba írva című kötetem a Magyar Elektronikus Könyvtár virtuális könyvespolcán.

📖 Megtisztelőnek tartom, hogy lektorálhattam Egervári József nemrég megjelent tartalmas kötetét, mely Egerváry József: Apróságok címmel került a Magyar Elektronikus Könyvtárba.

*

🎁
 Sok emlékezetes ajándékot kaptam.

Lukácsi József színművész több művemnek adott hangot, immár 44 van a blogomban.

Kováts Péter Skorpió négy videóval örvendeztetett meg engem és a hallgatóságot, különleges orgánumával koronát tett verseimre.

A Sumida folyó hídja Kulturális Magazin jóvoltából nagyobb olvasóközönséghez is eljuthattak verseim.

Új „színfolt” a MARADOK #VERS #DAL HÁLÓ hírlevél és irodalmi portál webes felülete. Itt is helyet kaptak műveim és egy bővebb interjú is, Szinay Balázs által.

A Gondola Kulturális Magazinban szintén megjelent egy cikk, Bak Rita készített velem interjút.

Az „A Hetedik” folyóiratba is „bejutottam” néhány művemmel.

A Pesti költészet oldalán is olvasható versem.

*

💬 Gondolatok „legekről”:

😊 A rendelkezésemre álló számadatok szerint eddigi legolvasottabb versem Az Élő Magyar Líra Csarnokában található. A Magyar Parnasszus Hegyoldala – Hegyorom minősítést kapott Anyegin-strófámra, a BűvÖletre 10.293 olvasó volt kíváncsi.

😔 Az év legnagyobb csalódása: mindenféle ok és indoklás nélkül – több szerző- és olvasótársammal együtt – egyetlen „gombnyomással” letiltottak a Litera-Túra Művészeti Magazin felületéről (erről bővebben írtam az „Ingyen lakoma" c. posztomnál).
Kérdésemre, hogy mi az oka ennek, nem kaptam választ, továbbra is homály fedi, emiatt kértem minden rólam készült poszt végleges törlését. Úgy gondoltam, hogy amennyiben rám nincs szükség, a műveimre se tartsanak igényt.
Több mint négy éven keresztül, havonta jelentek meg a magazinban posztjaim, a törődésért köszönet illeti P. Pálffy Juliannát. A szép emlékeket megőrzöm. 😊

💭 „Számomra az irodalom, a költészet szent dolog. A továbbiakban is ugyanazt fogom képviselni, amit eddig – békésen, tisztán, alázattal –, és hiszek a szavak erejében, az irodalom valódi értelmében.
Az írás mindenkor felelősséggel jár, mert a szavak arra születtek, hogy jó dolgokra használjuk őket, ne éljünk vissza azzal a hatalommal, mely általuk birtokunkba kerül.”

📖 Legemlékezetesebb olvasmányom:
Cirill Kabin Csaba – a gajdesz felé c. kötete (2022)

💓 Idei legdominánsabb versem a Fényhozó. Úgy érzem, minden benne van, amit egy ember szinte csak álmaiban mer elképzelni. Kitörölhetetlen pecsét az elmúlt fél évemre és jövőmre nézve.

💓 Legkedvesebb posztom Cirill Kabin Csaba oldalán található:

NAPI VERS  >>> itt

🎼
 A 2022-es évem legmeghatározóbb zenei felvétele:
Pál Utcai Fiúk: Csak Úgy Csinál (Original –1990) 😊💓

*

Végül, de nem utolsósorban: köszönetemet fejezem ki mindazoknak, akik tartalmassá, széppé, feledhetetlenné tették a 2022-es évemet.

Békés, boldog, egészségben, eredményekben bővelkedő új esztendőt kívánok Kedves Olvasóimnak, Szerző- és Szerkesztőtársaimnak, Barátaimnak, Családomnak – és természetesen Egynek! 😊💓


Kép – saját szerkesztés

2 megjegyzés:

  1. Szia Kankalin! Kívánom, hogy a 2023-as év is ihletben, kreativitásban gazdag legyen. És nagyon várom már az új Napvilágot, biztos szuper lesz, ehhez előre is köszönöm a munkátokat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ginko! :)
      Köszönöm szépen jókívánságaidat, én is hasonlókat kívánok neked!
      Az új Napvilág kitárta kapuját, csak be kell lépni rajta.
      Várunk. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés