2021. január 27., szerda

BűvÖlet

Miféle mágiákat űzöl,
mi jégre tűz s a tűzre jég?
Minő varázslat ez, ha gyűlöl,
kitől az árva fényt remél?
Hasít a medre könnypataknak,

halálos éle tört szavadnak,
e bűvölet magányba zár  
arany kalitka, rab madár,
s a csontjaimba mar hiányod,
erembe vág a nincs tovább,
a sorsra küldi fintorát;
kegyes feloldozásra várok... 
de mondd, e gyötrelem miért?
Lehelj reám varázsigét.

2019. augusztus 11.

Kép . Pinterest

Anyegin-strófa  bűvölet témakörben 
a Holnap Magazin verselő játékára



6 megjegyzés:

  1. Szia Kankalin!

    Elbűvölöd az olvasód. Szabályosan beleremeg az ember ebbe a versedbe (is) Bűvölsz és ölsz :) Nagyon jó a cím választás ilyen formában. A ritmusa szétárad az emberben és ez a különös hullámzás olyan, mint a fortissimo és a hárfa lágy zsongásának a váltakozása. Lágy, varázslatos, mégis érzem benne az erőteljes "hullámokat" A vers koronája az én olvasatomban a befejező sor.

    Szeretettel
    Vox

    VálaszTörlés
  2. Szia Vox! :)

    Örülök, hogy zenei megközelítést választottál, mert a ritmus bennem is így szólalt meg, és az egész versnek van egy dallama a kötöttségek miatt. Nagyon szeretem ezt a formát, bár igen nehéz minden szabályt betartani. Talán ez az első olyan Anyegin-strófám, amiben minden megvalósult, amit bele akartam vinni kötelezően és önként.
    A címekkel játszani szoktam, ha csak tehetem, mert kedvelem a szójátékokat.
    A befejező két sor is elvileg "kötelező", mert csattannia kell. Némi bűvölettel talán sikerült. :)
    Jólesik a véleményed, köszönöm szépen. :)

    Szeretettel: Kankalin

    VálaszTörlés
  3. Szeretem különös hangulatát, ilyet csak Te tudsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mara! :)
      Élvezem a verselést, főleg a kötött formákat. Bevonzanak, el tudok merülni bennük, kizárva a külvilágot.
      Megtisztelő a véleményed, és hogy betértél ide. Köszönöm szépen. :)
      Szeretettel: Kankalin

      Törlés
  4. Érdekes gondolatok a versben, majd egy jogos kérdés, és zárásként egy kérés: "de mondd, e gyötrelem miért?
    Lehelj reám varázsigét." Azt hiszem ezt nagyon sokszor felteszik az emberek mikor Istenhez fordulnak fohászukkal! Nagyon jó vers!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István,
      ez egy Anyegin-strófa, a végére csattanó kívánkozik, azt emelted ki a versből. Igyekeztem hű lenni a stílushoz, talán emiatt tartod érdekesnek. Nem Istenhez szól a kérdés, hanem magához a bűvölőhöz.
      Egy pályázatra írtam, "bűvölet" témakörben. Nagyon élveztem, mert a szonettek után, második helyet foglal el nálam ez a forma. Örülök, hogy tetszett.
      Köszönöm, hogy ellátogattál a blogomba! :)

      Törlés